三角關係

提交者: 奇蹟課程中文部 日期: 2006/4/7 16:22:27 閱讀: 250




Tom Carpenter

 

 問:我的男友在與我交往一年後,才告知我他其實已有妻兒,而他是個對感情不認真的人。但我感到他內心其實有傷痛,因此甚為他難過。我努力觀照自己,希望找出這個際遇帶給我的學習,我很想知道如何應用奇蹟課程的各種觀念去觀照。從您的角度去發掘自己還有什麼盲點可以突破。
 
 答:首先,請記住,這件事不是「外加於你」的一個偶然事件。你如果有心建立一個穩定而長期的親密關係的話,這種關係必會出現。
 千萬不要覺得,你是他人的決定之下的犧牲品,否則,你會感到一種無力感而喪失了改造自己生活的力量。你目前的遭遇給你一個機會祈求聖靈幫你看清,究竟是你心理的哪一種信念讓你目前好似享受不到一個美滿的親密關係。

 在此不妨給你一些小小的提醒:你需要學習聆聽上天或內在的指引,你得誠實地反省一下你與你父親的關係上尚未「寬恕」的心結。你若不知如何聆聽神聖的指引,我樂於進一步協助你,但你必須親自試著聆聽,這比什麼都重要。
 
 The first thing to remember is that this was not something done "to you." Had you been willing to commit to a long term relationship, that is what you would have had. Don't ever feel you are a victim to someone else's choices or you will feel powerless to change your life. The opportunity this situation offers you is to ask the HS to help you see what it is in your belief that seems to block your having a fulfilling relationship.

 Just as a hint to help you be aware of listening to guidance, be aware of the forgiveness work you must do in the relationship with your father. If you have trouble getting in touch with Guidance I will be glad to help you further, but it is very important for you to learn to "listen" for yourself.


arrow
arrow
    全站熱搜

    玄禾 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()