轉載自http://tieba.baidu.com/club/9505586/p/10215883


Matthew Ward February 13, 2011


http://www.galacticchannelings.com/english/matthew13-02-11.html
譯者前言


★這篇訊息,對目前的形勢和修學生活有很好的指導價值。
另我吃驚的是這次訊息與salusa 2-14的訊息有不少相似之處。
為了閱讀通暢,不得已發了第三次帖子,以後不會這樣了。會一次發完


★鑒於這是篇講解靈性方面的訊息,
為了理解方便,有些條目下面加了自己的注解。這些注解是來自翻譯時高我的靈感,並非主觀。
本意是希望大家不會對原文產生不必要的誤會。
發覺有些誤會可能來自誤讀和相關的知識沒有瞭解。


★為大家轉載方便,特發去注解篇,中間僅留少量必要的翻譯。轉載哪一篇請各位自己斟酌。
若有任何不足之處,希望大家提出來,改進以後的翻譯。謝謝。


*****************************************************************************************************
★埃及突尼斯
1,來自此地所有靈魂親切的問候,我是馬修。我們為埃及的勝利歡呼,為突尼斯的人們歡呼,也為所有為爭取自由與和平而走在一起的人們歡呼。過去一周所發生的已經很好的證明,光的能量正在大量的滲入你們的集體意識。整個地球都看到了,當人們以同一個目的團結在一起時有多麼大的力量。在這個現象的背後,是一股不可阻擋的大勢。這波令人振奮的能量正在加速你們從鎮壓,壓迫和剝奪的幻相世界中解放出來,獲得最終的自由。



2,隨著能量的到來,整個宇宙都加快了進化的步伐。大事將一樁接著一樁到來,甚至同時發生,你們的大腦將會應接不暇。隨著光明派Illuminati 的殘餘影響即將告盡,他們會試圖對到來的真相進行篡改,告訴人們那是假的,暴力的,不要去碰它。那些死守舊念的人(指不肯承認真相的人,依戀二元性)也就自然的成為了他們的盟友。例如,有關地球文明的起源。對於那些執著於進化論和執著于上帝創造論的人來說,他們怎麼能輕易承認他們所接受的概念原來是真假參雜呢?至於那些虔誠的宗教徒們,當他們得知接受的教理是出於基督教基金會有目的編造的謊言之時,他們又怎肯理性的接受呢?
(**對於地球文明的起源,進化論站不住腳的是它假設地球是一個封閉的自然系統,生物自然進化且不受外來的打擾,這點已經被證明是不正確的了。假如我們的基因沒有智慧生命的干預,自然的進化是非常難可能出現現在的人類的。至於上帝創造論,其缺陷在於認為上帝是外在的,是別人。其實,上帝是自己。包括耶穌當年親自傳道時,也是意在讓人們相信我們內在的力量。所謂的基督能量,就是我們內在的真心,而不是平常隨情緒變化,會思考分別的第六意識心。真心是恒常不變的。對一個人不會今天愛,明天不愛。真正的愛不會隨著情緒和事情而改變。但一直來教會的教育告訴人們外面有個救世主,讓人們遠離自心去期望外面有人救自己,這就是違背了真相。不僅永遠不會有救世主,而且,人們傾向與追求外在的物質享受等等。一步錯,步步錯了。直到今天。)



3,當各種各樣的真相伴隨著大改變浮出水面之時,許多人定會感到“很受傷”。所有的混亂和騷動都預示著地球正在走出第三密度,你們光之工作者是時候準備好去影響接下來的歲月,並幫助那些仍舊沉迷的人們。
★光之工作者的任務



4,讓我們談談光之工作者吧。正有千百萬人在全球冥想,祈禱或參與爭取和平與自由的集會。許多個人和組織參與到當地的援助計畫,或是主動幫助邊遠地區的人們,或是資助從事那些活動的組織。世界各地的人們正致力於改善他們的社區,國家和地球的環境。



5,但是,很少有人能意識到,其實他們就是光之工作者。他們的行動出於愛心,卻沒有意識到,這種愛的能量其實來源於他們共同的精神狀態,共同的慈悲憐憫,相互的的分享與關懷,共同服務於神聖之光,提升地球的振動水平及加快地球的進化之中。(沒有意識到合一的力量)
大多數的人對提升和黃金時代還一無所知。他們只知道勤奮工作就能換來好的生活條件。但生活的需求和人類的欲望深無止境。很多善良的靈魂開始絕望:如此下去,還有什麼能留給下一代及以後的人類呢?


 


6,對於你們,這些已經明白自己是光之工作者的人,是時候跨出你們覺悟者的隊伍,去幫助還在迷惑中的善良之人。很簡單,就是運用你們的智慧之光和豐富的知識去驅散還在迷惑之中的大眾,消除他們的負面情緒。請注意,我們不是讓你們去說教,而是用你們每日生活中的信心和歡喜去感染與你們接觸的每一個人。所以,讓你們光之工作者的光芒閃耀,撫慰大眾。這將是最有意義,最具成就的使命。
(**原來,光之工作者的含義和任務之一就是放光!)



7,請不要認為你還將繼續隱藏光的知識。要知道,你們的家人,朋友,鄰居和同事,也許會有人不太願意接受超過他們認識範圍的知識,認為除了光的教育之外還有其他機會能開悟。對於靈性探索者來說,若能和人分享來自直覺的體悟將會大大增加對於光的信念。因此,當有一個開放型的靈魂前來詢問的時候,你們應該智慧的回答,應機說法,讓他們的靈魂感到愉悅。即使當時他會有種種疑問,但是你已經將光的種子灑在他的意地之中,假以時日定會開花結果。伴著大量的光比以往更密集的到來,智慧的大門會隨著心靈的開放一併打開。
★經濟及社會制度改革的行動範圍



8,現在可以看到,改變已經很明顯的發生了一些國家之中,包括那些新近發動革命以改善國民生活水平的國家。接下來的步驟將明顯的發生在國家和國際的經濟體系當中。雖然,當前新的經濟系統及富有專業知識和為人正直的領導者們已經就位,但舊的系統也不是一下子能扭轉過來的。我們需將光明派過去的金融網路徹底拆除,這樣,新的基於貴金屬的貨幣系統才能平穩有效的進行。我們將實施新的規則,以免銀行和貨代機構像以往一樣運作,同時,我們將平衡各國貨幣的價值。



9,過去掌控政府的跨國公司將受到法律的限制,他們的遊說策略再不會起作用,稅收漏洞也將不會存在。從前外國資本家和外國援助專案通過不正當手段騙取他國的債務,換取大量的資源,從而流入少數人之手,並非用於國家的基礎建設。但這種情況將隨著靈性能量的提升和道德水平的提高而不復存在。由於資金的流注和其他形式的援助,人們朝不保夕的生活將很快結束。隨著難民們回歸家園,將會提供充足的房屋,修正財產抵押,制定新的基於公平的個人與企業的稅收制度。



10,將會創造和資助大量的工作機會,讓失業者能重新回到他們的崗位,或接受再培訓。生產,服務,技能,行業間的的工資報酬必須是公平合理的。(即不會出現幹坐著的工資比拼死拼活工作的人還高)。所有的孩子和成人都會有機會上學。課程會基於宇宙真理而制定。大學教育人人承受的起。學生們天賦的個性藝術教育將被大力支持。
(**每個人的天賦是不一樣的,目前的教育是抹殺孩子們的天賦,因而出現有的孩子並不喜歡讀書。其實他本可在另一領域大有作為)


 


11,農作物的耕種會符合大自然的規律,會人道的對待肉用動物們,我們也會提供富有營養的食物滋養地球上的每一個靈魂。石化燃料的時代將會結束,我們會提供免費的能源。
每個人都會獲得健康醫療的權利。法律,司法和刑罰制度必須改革,不公平的地方會被修正。所有形式的人口貿易將被結束,婦女再不會是財產的象徵,而擁有自己的自由。媒體的控制也會被停止,同時包括毒品囧,色情工業,環境的污染和破壞。
(**這個改革行動的範圍可真大啊,包括了當前社會生活的方方面面。當然,按照靈性生活的標準,我們目前的生活確實是荒唐的不能再荒唐。只有人們的生活慢慢的走向了正規,人類整體的道德水平才能接受銀河聯邦的大規模登陸。)



12,我們向你們提到這些等待行動的部分,本意不是為了讓你們吃驚,而是為了向你們保證,這些必須且一定會實現的情形會對你們的生活將帶來巨大的影響和改變。這些行動從計畫到實施有多個步驟。相信我們,即將發生的社會變革之輝煌不會比地球的密度提升遜色,人類精神體系的重建正在以前所未有的速度和力量發生,這不僅在你們地球的歷史,也是整個宇宙的歷史上獨一無二的。(也許從沒有一個文明有如今天的我們一樣墮落成這樣)。要知道,你們積極且堅定的意念正在迅速的讓龐大的計畫向巨大的成果轉變。 9樓


★心靈感應:



13,另一個重要的方面是,地球已經來到了能量場之中(光子帶),這個有助於我們打開心靈連接的能力。每個人都有靈魂層次的溝通能力,這是我們的天賦。隨著地球振動頻率的提高,這樣的連接正在以更快的速度打開。如果你還沒有,也不要氣餒。它總是在每個人最正確的時候到來。記住,假如你急著想與天堂裏的高靈聯繫,反而會對通靈產生阻礙。
(**注意急躁也是一種負面能量,會對連接產生能量壁壘。)



14,有一點必須要警惕。不僅是擁有愛的靈魂,那些提升的靈性導師或擁有高度物質和精神文明的外星人們希望與你們交流,許多黑暗實體也想趁著這個機會傳播他們的假情報。
為防止他們這樣做,你們可以尋求基督之光的庇護,要求所有的靈魂,只有光之存在才可以與你接觸。
(**這個自己可以控制的,光之存有不會強迫與你交流,黑暗實體在你不願意的情況下也不能接近你)



15,雖然,請求基督之光的庇護和接受通靈是如此簡單,但是你必須對你自己負責。任何疲倦,病態,或任何人事的困擾,緊張情緒都不利於健康的心靈溝通。假如你硬那樣做,有可能招致低振動實體的到來,因為你當時的振動頻率太低,無法感應到高振動的光之存有。(吸引力法則)
許多新手也難免對自己產生懷疑,這同樣會產生低能量振動。因此,深深的理解心靈感應其實是你們先天的能力,充分的信任就會產生高振動頻率。自大也是一種低振動,因為當人自大時產生的能量自然與光振動不相容,反之的是謙卑和感恩。
(**銀河聯邦的思想使人想到我們的老祖宗,教給我們的溫良恭謙讓,遠離貪嗔癡滿疑。原來,他們早就知道,什麼樣的思想產生高振動,什麼樣的是低振動。各種各樣的善法,都是讓我們自己創造自己的美好世界啊。)



16,光是從心靈感應共振而出的。低振動實體的能量就像電阻或抑制劑,警告你這時應停止通靈交流。和做其他的事情一樣,心靈感應也需要不斷練習才會運用自如。那時你就會有洞察力,無論所接觸的能量是高是低,你都會了了分明而不受影響了。
★訊息的分辨的指導




17,隨著通靈技術的不斷純熟,與之而來的便是通靈訊息的爆炸時代。你們被浩如煙海的訊息埋沒。此時,真假訊息的分辨將至關重要。這不僅關係到你是否能得到準確的訊息,同時洞察力的培養也向靈性進化邁進了一步。過去,人們能接觸真相的機會不多,如今,網際網路已經能將大量真實的訊息迅速的散步全球。當然,既然網際網路對於真實訊息的傳播有用,同樣對於黑暗勢力的搗亂也提供了方便。
18. Material purported to be a message from a high light being actually may have been written in government or corporate offices to further their agenda by sprinkling lies amidst familiar spiritual data. In other instances, some receivers, or channels, are unaware that they are reaching base entities that claim to be a well known, respected light source, and they give disinformation that their receivers pass on. Some messages such as mammoth changes in seas and landmasses will require your evacuation by ETs and when you return to the planet, you抣l have to live underground are pure nonsense.



18,聲稱來自光之存有的訊息可能出自黑暗勢力。他們把謊言隱藏在類似的靈性訊息之中,其目的可想而知,是服務他們的議程。另外,有些接受者或傳播者,並不清楚他們所接觸的訊息,其實是冒充一位名聲很高,令人尊敬的光之存有,而把虛假的訊息傳播出去。一些訊息,比如,大陸和海洋即將發生巨變,要求你們跟隨ET.撤離,當你回來時會住在地下等等---都是無稽之談。
(**現在,大量的訊息真假參雜,大家應從正規可信任網站上獲取,或聽從明白人們的意見。特別是要綜合他人的意見,看看各種訊息是否一致。我想,真的要撤離,應該不會僅僅用簡單的文字訊息來發佈,銀河聯邦肯定會動用傳媒體系。類似的訊息,請保持謹慎態度。) 12樓


19. Be discerning about all information by asking within, connecting consciously with your soul, wherein the truth lies. If the information flows with ease, it is aligned with your soul's truth; if you experience a jolting or resistance sensation, it is not. More so than at any other moment in the last two millennia, in this time of ever-intensifying light, intuition is clearer, more emphatic. However, if a mind is closed to all information except that which dovetails with rigid beliefs, the soul's messages cannot penetrate that barrier.
19,分辨訊息的真假,最根本的,是保持與你的靈魂聯繫,真我會告訴你怎麼辦。(**這也是所有正知識教導我們的,聽自性的聲音。)若一條訊息給人輕鬆爽朗,明瞭通達之感,它是與你的自性相應的;反之,若給你帶來顛簸或阻礙的感覺,則是有問題的。比起過去兩千年,因為大量靈性之光的注入,現在這個時候的直覺更為真實有說服力
不過,若一個思想除了固有僵化的陳見之外,不再接受其他的訊息,那麼,靈性之光便無法穿透僵化的能量阻礙而告訴你真相。
(**直覺是沒有經過第六意識思考而出來的念頭。想過的話就是第二念了,就不直了。)




20. Yes, we know full well that all of that has been mentioned in many messages from us and other lighted sources. So why are we repeating it? About the time our monthly messages are anticipated, my mother hears from numerous individuals who eagerly are awaiting the message that gives them reason to feel hopeful, optimistic. We do welcome your trust in our information, but counting on it to uplift your spirits and reinforce a positive outlook signifies that our messages are not meeting their purpose. Always the purpose has been to offer spiritual guidance and enlightenment about this transitional period as Earth ascends out of third density and approaches her Golden Age, where you will take your rightful place as members of our universal family. Never have our messages been intended as a substitute for your own abilities!
20,是的,我們對於許多訊息中提到的情況瞭若指掌,無論來自我們還是其他的光之存有。我們為什麼要再次提醒你們這一點呢?因為我的母親聽到有大量的人特別關注我們什麼時候會出現(第一次接觸),仿佛這樣的訊息會帶給他們人生的希望。(**呵呵,我們不也是這樣嗎)。我們的確非常歡迎你們對我們的訊息的信任。但是,我們發佈訊息的本意,不是為了讓你們指望著這樣的訊息來刺激你們的精神,加強你們生活的積極態度。我們原本是希望在地球脫離第三密度進入黃金時代的這段過渡時期內,提供靈性的指引與啟蒙。到時候,你就擁有足夠的知識與靈性能量加入銀河大家庭。千萬不要用我們的訊息去替代你們的修行。
(**不要以為銀河聯邦來了,我們就都會得救了。任何偉大的導師都教導人們不要心外求法,不要認為會有救世主來幫助,自己不用努力。真正的救世主是自己,需要自己通過修正以往錯誤的觀念和行為,然後,你自己的世界就會改變。外星人真的來了,也只救愛心指數700+的人,我們努力的方向是無私的愛心。當然這是一種說法。不過值得參考)




21. Far, far beyond the readers who write to my mother, we see those who are lagging in developing discernment and instead depend on messengers such as we to provide the answers sought. We see the lapses into fear when a disastrous event of some kind or another is predicted in Internet articles and the sinking spirits at mainstream media reports. We have told you the myriad ways our space family has long been helping Earth and representatives of some of those civilizations also have told you yet there is discouragement because no fleet of ships has landed. We know the dissatisfaction, even alarm, about what is perceived to be happening rather than patience while actual happenings are still unfolding out of public view. And even though we have assured you time and again that you are magnificent souls with powers that are limited only by your thoughts that they are limited, you are hesitant to believe in yourselves.
21,給我母親寫信的有太多的人,他們沒有關注自己洞察力的提升,卻指望我們給他們答案。我們看到,每當網路上發佈這樣或那樣的災難預言,或者在主流媒體發佈負面的報導時,就會有許多人陷入恐懼中無法自拔。我們已經多次告訴你們,我們的宇宙大家庭長時間來一直幫助著地球;也有一些星際代表也告訴過你們,現在還沒有船隊(公開)登陸。
我們也知道,當事情未如你們期待的所發生之時,你們不僅沒有耐心,反而散發不滿,甚至是咒駡的能量。而你們卻忽略了實際正在顯露給你們的事實證據。即使我們已經很明確的保證了接觸的發生和最後期限,還告訴你們,每個人的靈魂能量是無限的,而你們卻仍然把自己綁在局限的認知當中,沉醉於過去習慣性的想法之中,你們仍然拒絕承認內在的真實的自己。
(**銀河聯邦的訊息,再再次次提醒我們,應該相信的是內在的自己,而不是我們過去的思維習慣。假如我們過去的思維習慣是正確的話,我們的世界早就是天堂了。正因為它被證明是錯誤的,那麼,我們就要順著他們的教導,啟發深藏在內心的智慧,依靠智慧去判斷事物,而非依靠懷疑,憤怒這些負面能量。)




22. We tell you that without any meanness of spirit, but rather only with love, and we know that not all of it applies to all of you, but if you recognize yourselves in what we said, please heed our words. You brothers and sisters who are so dear to us, it is imperative for spiritual growth that you stop looking externally for answers and start looking within. Everything you want and need you already have. please believe in yourselves! Every one of you is beloved by all souls in higher spiritual realms, and we fervently wish that you would not approach life as if it were a complex and mysterious endurance test. Life is as simple as living from your heart, letting love be your guide, your understanding and your fulfillment!
22,我們懷著真誠與愛,而非卑劣之心來教導你們,雖然,不是所有人能適應這樣的能量。但是,假如你能從這樣的教導中獲得悟處,認識到在這個假我之外,另有個真我,那麼,請你聽從我們的心聲。你們這些兄弟姐妹對我們是如此的珍貴。現在,當務之急的是停止繼續的向外尋找答案,而聆聽內在的聲音。你的內心,其實具有你所有的一切。所以,請你們相信自己!相信自己!
你們每個人都被高靈國度所有的靈魂們深愛著。我們熱切的希望你們明白,其實生活不是一種複雜且神秘的耐力測試。生活很簡單的,傾聽真心的聲音,讓愛成為你的導師,你的理解和你的行動。
(**佛法說,萬法唯心現。萬法即所有的現象,是由意念的力量創造的。每個人都有這樣的力量。每個人的世界也是由每個人自己的意念創造的結果。善念結善果,惡念結惡果。當今量子力學已經能證明了,物質只是能量波動的結果。這些概念,大家都耳熟能詳,那麼為什麼面對生活的不順心時還無法相信運用自己內心的能量改變現狀呢?)




★自由意志
23. Some are questioning various aspects of free will. How can there be free will when others use their free will to override our personal choices? In response, we are not speaking about wise, loving parental guidance to children who may feel rebellious when they don't get their way,but about reasonable persons whose free will choices are clashing. That said, keep in mind the basis of all pre-birth agreements: They are designed for the spiritual growth of all who are sharing the lifetime; all souls in the agreement entered it with unconditional love; each chose karmic lessons to attain balance and help the others do the same, so some roles are necessarily harsher than others; and karma is still playing itself out. So consider if others' opposition to your choices may be in your best interests after all, perhaps it is stern guidance to keep you on track with choices in your soul contract.
23,有一些問題有關自由意志。當別人的自由意志淩駕于我們之上時,我們該如何確保我們的意志自由呢?我們的答復重點不在於諸如孩子們有時候會對來自父母正確愛心的教導感到叛逆,不順我意時產生對抗的情況;我們談的是能對自己負責之人他們的自由意志如何產生衝突。(**就像我們成人)那麼,請牢牢記住你們出生前的契約---它是用來保證所有體驗生命週期的人們靈性成長的。所有走進契約中的靈魂當初的承諾就是無條件的愛。每個選擇了業力輪回課程的流浪者們都希望在這裏修行內在的平衡,以及幫助他人也做到平衡的回歸。所以,你能否想像有時候,別人看似相反的意見其實正是你最好的選擇,是解決問題最好的良藥,因為嚴厲的指導是保證你始終能在正道上修行而不入邪,這也是你在出生契約中早已預計好了的(只是有時候會忘了自己來這裏的目的)
(**有人會問,假如我不想提升,而銀河聯邦硬要我提升,是不是也違反了自由意志法則呢?是的,是違反了。但你不求他們,他們不會幫助你的。就像千百年來,但聞來學,未聞往教。佛菩薩都不會度無緣之人,就是自己不願意提升的人。遇到這樣的人,他們只會笑笑,呵呵,繼續努力吧,希望你能在下次覺悟過來。要知道,回歸自性就是達到最健康的狀態,又有誰不求健康的快樂呢?)




24. As for an amended contract because someone's free will is denying another's, it is so that this is happening to many millions. They did not choose the extent of hardships and deprivations that they have encountered due to the decisions of greedy, oppressive rulers; that is why their soul-level petitions for amended contracts to leave physical lifetimes early are being honored. However, it would be rare indeed if a soul requested any amendment because its personage is discontented with life circumstances that can be changed.
24,至於靈魂契約的修正,也發生在許多人之中,因為他們的自由意志受到其他人的否定。貪婪,暴虐統治者自由意志的結果是人民的艱難困苦與壓迫,他們不再願意接受這樣的生活,所以在靈魂層次要求修正靈魂契約,早點結束這一次物理身體的生命。這是會被兌現的。但是,假如是個人由於遇到環境的挫折,不肯去主動改變環境而選擇早點結束靈魂契約的話,是不被允許的。(即不能受不了挫折就早點結束生命。)




25. And that brings up the other possibility about exercising free will. Wanting to use your free will in ways that differ from those who oppose it may be guidance from your soul. This would apply if you are staying in situations that are causing considerable uneasiness because making a change seems risky or difficult. Soul-level messages' intuition, conscience, instinct, inspirations, aspirations are stronger than ever before as the soul steps up its drumming to the consciousness to pay attention. Not just fleeting thoughts about some greener pasture, but persistent dissatisfaction with the status quo and a strong sense of what you want instead, is your soul telling you that the change is needed so you can experience other parts of your soul contract. Whether it is relocating, changing relationships, pursuing a different educational direction, taking a new job in the same line of work or entering a new field of employment, you can do it enthusiastically if you are following your inner voice.
25,同時這也引發了自由意志運用的另一種方式。有時候你會想體驗與別人不同的方式,這種想法可能來自你內在的指導。假如你對一種環境感到十分不適,而做出改變又似乎有些冒險和困難時,這種(想改變現狀以符合自己振動頻率的)想法就會出現。當你的內在想要表達自己全意識之時,來自靈魂層次的訊息,如直覺,良知,本能反應,靈感等會比以往更加強烈。這種強烈的訊息提示,有時候是靈光一閃,有時候,會表現出對現狀持續的不滿,有種強烈的意願要去換一個環境。這時,就是你來自靈魂的提醒。它告訴你,應該做出某些改變以便體驗靈魂契約中其他的部分。只要你懂得如何聽懂靈魂的呼喚和指導,那麼,無論在什麼地方,或是人事關係的變遷,或是尋求不同的教育方向,或是尋找同行業中新的工作,或進入新的工作領域時,你都能隨心所欲而不逾矩了。
(**所謂的靈魂的聲音,就是老祖宗說的良知。比如有人要讓你做壞事,而你的良知會提醒你這是不對的,你選擇不去做。這時,就是內在的聲音。當然,也有少數人沒有反應,那是良知被埋沒的太深了,不是沒有。當這類提示出現時,隨順它就是正確的選擇了。這就是自由意志的正確運用)




26. Then there are the questions about the other side of free will, paraphrased to include all: How can we know if our decisions that seriously affect someone else are part of our pre-birth agreement or are preventing that person from exercising his or her free will? Analyzing and rationalizing will simply keep you going around in circles. Ask within for enlightenment about the situation, let your soul's answers flow into your heart, and know that what you receive is guidance for your own spiritual growth as well as the other person's.
26,關於自由意志選擇的其他方面問題,總結來說:我們如何能保證我們能影響其他人的一個決定是否是來自生前靈魂契約,還是錯誤的阻止了他人自由意志的發揮?假如你老是動用第六意識去分析,去邏輯思考,那麼只會把你自己困死在圈中。這時,靜下心來尋找內在的答案吧。當靈性之光流入你的心田,感悟你所接受的指導不僅有助於自己成長,也有助於其他眾生。
(**思考只會讓事情顯得更複雜。這也就是現在,西方的邏輯越來越需要尋找東方思想的原因。因為,本來生命就是超越邏輯的,它可不是思考的產物哦。不是上帝想出來的。能時常靜心冥想,運用高我去生活,確實是一種功夫。)




27. Is the sizable increase in autism related to the shift in consciousness? Not at all. The growing numbers of children who have symptoms that are similar to autism is due to toxins in inoculations, and the symptoms are exacerbated by pollutants in air, water and soil, and chemicals in food preservatives and prescribed drugs. True autism, which is far rarer, is the soul's choice of experience, to which all others sharing that lifetime agreed. And neither autism nor its look-alike condition will prevent those persons from physically ascending Earth unless a short lifetime is part of the soul contract.
27,那麼,近年來自閉症的大幅度增加是不是和全意識的改變有關係呢?並沒有關係。越來越多的孩子出現類似自閉症的原因是由於含有毒素的疫苗接種,這種症狀會隨著空氣,水,土壤的污染,食物中防腐劑,化學添加劑和處方藥而加劇。真正的自閉症非常罕見,是靈魂最初對體驗的選擇,就像其他人在契約中的選擇一樣。無論是自閉症還是相似的症狀對將來的提升都會產生阻礙,除非他們預定的壽命很短,能在地球提升前離開。



28. No, the ability to hold or anchor light or radiate it    has nothing whatsoever to do with an individual's body mass. It is the energy of light-filled thoughts and intent that is powerful in generating and spreading light.
28,保持和放射光與愛的能力和個人的體質無關,而取決於想法和意圖是否充滿愛與光。那樣的意念是充滿能量的,它能產生強大的光並傳佈四方。


29. Do you know how human cloning will be shown and how people will react? We don't know how that information will be divulged, but because human cloning is such an unsuspected fact in your world, it is realistic to anticipate shock and disbelief before acceptance. However, since so very few lives will be personally affected, the cloning revelation won't have nearly the profound impact of the truths about religions, the Illuminati's long control, Earth's ascension and the Golden Age.
29,你們知道克隆人會怎樣被公佈,人們又會有怎樣的反應嗎?我們不知道這些資訊會如何被披露。克隆人雖在人們意料之外,但確是事實。所以,有理由相信在得到正式的承認前,人們還是會感到震驚,難以置信。然而,由於涉及的人員不多,克隆人的批露不會對諸如宗教欺騙,光明派的長期統治,地球的提升及黃金時代等真相的揭露帶來太大的影響。
(**最後這句話怎麼理解?)




★靈魂伴侶
30. How important is it to be aware of one's soulmate? Is ascension possible if one has no connection to one's soulmate? Because there are misconceptions about soulmates, our response is primarily a clarification of what they are, or are not. Soulmates are not the only two individuals in this whole universe who belong together and whose lives cannot be complete unless they find each other. Every soul shares many lifetimes with the same group, or soul cluster, and in those lifetimes each soul plays many different roles,male, female, heterosexual, homosexual, mother, father, partner, daughter, son, friend, adversary, teacher, student, and so forth. All of those lifetimes are happening in the continuum, where each soul's personages are interacting with many, many others simultaneously, and at soul level all know of their inseparable connection.
30,
有人問,認清楚自己的靈魂伴侶有多麼重要?沒有與靈魂伴侶感應的話,提升還會發生嗎?
由於人們對靈魂伴侶有許多誤解,我們就回答一下什麼是靈魂伴侶。靈魂伴侶不僅僅指宇宙中互相屬於對方的兩個個體,沒有找到另一方,一方就不能完成生命。這是狹義的。
每個靈魂在同一個團體,或靈魂群裏面度過很多生。其中會扮演各種不同的角色,如男性,女性,同性戀者,異性戀者,母親,父親,配偶,女兒,兒子,朋友,律師,教師,學生等等。所有的生命都會在這些靈魂群體中度過,一個靈魂的實體會同時與其他的實體發生相互作用。在靈魂的層面,他們都是不可分割的整體。
(**靈魂群,是否是一的法則裏RA的社會記憶複合體呢?)




31. When two of these persons meet on Earth, at soul level they recognize each other and know that they chose once again to closely share a physical lifetime; consciously they feel an attraction that is extremely meaningful to both. This can be two people in any relationship that is especially significant in shaping their lives, and when they are romantically attracted to each other, they may think of themselves as soulmates. And they are indeed, but not as the only two souls who could ever feel that kind of intimate bonding, that would exclude all the others in the universe with whom they also are closely bonded but don't consciously remember. As you continue to evolve spiritually, you will know that all souls are united in unconditional love, a feeling far more sublime than the romantic love that a couple may be attribute to having found their soulmates.
31,當一個靈魂團體中的兩個實體在地球上碰面時,在靈魂層面他們立刻認識到來自同一靈魂群體,並知道他們再次選擇了在物理實相中密切的度過一生。他們都意識到了相互間強烈的吸引,這對他們雙方都相當重要。這種情形會發生在任何兩個有關係的人之中。這對重塑他們的生命有重大的意義。當他們被對方難以捉摸的魅力所吸引時,就會認為他們是靈魂伴侶。其實就是這樣的。但是,倘若這兩個靈魂僅承認這兩者間感到的相互之間親密的連結,那麼,他們就會排斥宇宙中來自同一靈魂群的其他個體。本來他們也可以發生相互的感應,但是沒有意識到。當你在靈性進化中不斷的提升,你會知道,其實所有的靈魂在高處以無條件的愛凝結在一起。這是一種超越於浪漫愛欲的更莊嚴的感覺。假如兩個人有了這種感覺,那就說明他們找到靈魂伴侶了。
(**看過阿米的朋友應該對這一段很容易理解。那時阿米和外星女孩相依不舍,這種愛不是建立在愛欲的基礎之上的。)



32. Keep foremost in your thoughts that never for a moment are you journeying alone; all lighted beings in this universe are with you, helping you create the world of your vision, the world you already have created in the continuum.
32,永遠不要忘了,在任何時候你都不是獨自一個人在旅行。宇宙中所有的光之存有都和你在一起,幫助你去創造你對於世界的看法,而這個世界你已經在(時空)連續體中創造過了


LOVE and PEACE
Suzanne Ward
Website: The Matthew Books


 轉載自--http://hi.baidu.com/u2%BE%F5%D0%D1/blog/item/af304b376c5bc9cea2cc2b27.html



arrow
arrow
    全站熱搜

    玄禾 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()